Wednesday 26 July 2017

Good Morning, Rumah



Aku beli kereta lagi satu sebab aku nak berhenti. Maksudnya aku kena pulangkan hilux yang memang aku pakai dengan sepenuh hati untuk kemana-mana tu. Tu pun tahun lepas bulan 3. Tapi disebabkan aku di-counter attack dengan dashat sekali, aku tak jadi berhenti. So kereta tu Azan balut kemas lalu disimpan dalam porch rumah kitorang. Senyap-senyap, lagipun kereta apa je pun aku beli, dah menggelabah sangat apahal. Bukan macam kau, pakai kereta bapak mentua tapi gaya macam beli sendiri bayar cash. Dahlah kerja gomen. Ceitt.

Ok.

Ni pulak cerita raya tahun ni, kat kampung. (Kampung sangat~) Laki aku tengah hisap rokok sebelah kereta sambil belek-belek tayar.

Sedara Mara A (SMA) : Kereta baru ke?

Azan : Dah setahun lebih dah.. kereta budak qila.

SMA : Hmmm..

Azan diam.

SMA : Aku rasa la kan..

Azan diam lagi. He knew that this was gonna get ridiculous.

SMA : Aku rasa la kan, membeli kereta ni membazir, baik kita gunakan duit-duit ni untuk buat investment, ataupun beli rumah.

Azam masih diam.

SMA : Rumah ni penting kau tahu. Bla bla bla bla leasehold bla bla freehold. Investment sampai bila nak menyewa bla bla bla. Kereta ni turun harga.

My husband said he went on and on and on. After about 10 minutes of “investment” talk, he finally stopped and asked;

SMA : Kau plan nak beli rumah kat mana?

Azan : Kitorang beli dah.

SMA terdiam. Laki aku pun diam.

SMA : Area mana?

Azan : Shah Alam.

SMA : Seksyen berapa? 30? (Yes, He had to assume the lowest low.)

Azan : 19.

SMA : Maybe kau senang sebab kau belum ada anak.


Yep. He said that. He fucking said that. Laki aku habis hisap rokok. Dia slow-slow gerak masuk rumah. Kau dah beranak pinak pun duduk dengan mentua, ada hati nak cerita pasal investments rumah. Disebabkan kau bangang tak semestinya kitorang pun bangang mcam kau. Ceitt. Ok bye.

No comments:

Post a Comment